Η διατροφή και η επιλεκτική σίτιση των παιδιών μπορεί να είναι πηγή απογοήτευσης και ανησυχίας για τους γονείς. Οι εργοθεραπευτές παίζουν σημαντικό ρόλο ώστε να υποστηρίξουν τα παιδιά να ξεπεράσουν την επιλεκτικότητα και να εντάξουν περισσότερες ομάδες φαγητών .
Γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται να φάνε;
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το φαγητό είναι ενστικτώδες και οτιδήποτε και να συμβεί, ένα παιδί θα φάει. Αυτός είναι ένας μύθος, αντίθετα το φαγητό είναι μια μαθημένη συμπεριφορά. Όταν ένα παιδί έρχεται σε επαφή με ένα φαγητό μέσω μίας δυσάρεστης εμπειρία, τότε δημιουργείται αρνητικό συναίσθημα προς την τροφή αλλά και για την διαδικασία του φαγητού γενικότερα. Εκτός από το να μάθουν να τρώνε, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητά τους να τρώνε, όπως: αισθητηριακές προκλήσεις (π.χ. υφές, μυρωδιές), στοματοκινητικός έλεγχος, ανατομία στόματος, περιβάλλον και άλλα.. Οι εργοθεραπευτές μπορούν να αξιολογήσουν τις δυσκολίες που σχετίζονται με τη σίτιση και την επιλεκτικότητα και να συνεργαστούν με την οικογένεια και το παιδί για να κάνουν την διαδικασία του φαγητού ευχάριστη και επιτυχημένη (Chilman et al, 2023).
Πως/Πότε θα μπορούσε να ωφεληθεί το παιδί από έναν εργοθεραπευτή;
- Δυσκολία να ανεχθεί συγκεκριμένες υφές (υγρές,, τραγανές κ.λπ.) ή είδη τροφών (λαχανικά, κρέας, φρούτα, κλπ.)
- Προκλήσεις να καθίσει κατά τη διάρκεια των γευμάτων
- Δυσκολίες κατάποσης, μάσησης, κλπ.